10 dovezi pentru care uleiul de nucă de cocos este benefic pentru sănătate

10 dovezi pentru care uleiul de nucă de cocos este benefic pentru sănătate
iulie 17, 2018 Sabina

Uleiul de cocos este unul dintre putinele alimente care pot fi clasificate ca fiind “super-alimente”. Combinația sa unica de acizi grasi poate avea efecte pozitive asupra sănătății dumneavoastră. Aceasta include pierderi de grăsimi, o mai bună functionare a creierului și multe alte beneficii impresionante ce va invitam sa le descoperiti in articolul urmator.

  1. Uleiul de nucă de cocos conține acizi grași cu puternice proprietăți medicinale

Uleiul de cocos este bogat în grăsimi saturate sănătoase, care au efecte diferite față de majoritatea celorlalte grăsimi din dieta ta. Aceste grăsimi pot stimula arderea grăsimilor și pot furniza corpului și creierului energia rapidă. Ele cresc, de asemenea, colesterolul HDL bun în sângele dumneavoastră, care este legat de riscul redus al bolilor cardiace.

Cele mai multe grăsimi din dietă se numesc trigliceride cu lanț lung, dar grăsimile din ulei de nucă de cocos sunt cunoscute ca trigliceride cu lanț mediu (MCT). Ceea ce înseamnă acest lucru este că acizii grași sunt mai scurți decât cele mai multe alte grăsimi.

Când mâncați aceste tipuri de grăsimi, ele merg direct în ficat, unde sunt folosite ca o sursă rapidă de energie sau transformate în cetone. Cetonele pot avea beneficii puternice pentru creier și sunt studiate ca tratament pentru epilepsie, boala Alzheimer și alte afecțiuni.

REZUMAT:

Uleiul de nucă de cocos este bogat în grăsimi numite trigliceride cu lanț mediu, care sunt metabolizate diferit decât majoritatea celorlalte grăsimi. Aceste grăsimi speciale sunt responsabile pentru o mulțime din beneficiile pentru sănătate oferite de uleiul de nucă de cocos.

  1. Oamenii care consumă ulei de nucă de cocos sunt mai sănătoși

Nucă de cocos este o hrană exotică în lumea occidentală, consumată în primul rând de oamenii conștienți de sănătate. Cu toate acestea, în alte părți ale lumii, nuca de cocos (și uleiul de cocos) este alimentul de bază pentru generații întregi.

În urma studiilor efectuate, s-a observat că aceste populații își obțin 60% din necesarul zilnic caloric din nuca de cocos. Pe baza analizelor medicale, s-a putut observa o mai bună stare de sănătate, cu un risc scăzut în apariția bolilor de inimă.

  1. Uleiul de nucă de cocos ajută la accelerarea procesului de ardere a grăsimilor

Obezitatea este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă lumea în ziua de astăzi. În timp ce o parte din oameni consideră că obezitatea ține doar de numărul caloriilor,  alții consideră că sursa acestor calorii joacă de asemenea un rol important.

Este dovedit că anumite mâncăruri ne afectează corpul și hormonii în diferite moduri. Din această perspectivă, o calorie nu este o calorie.

Trigliceridele cu lanț mediu (MCT) din uleiul de nucă de cocos pot crește numărul de calorii pe care le ardeți în comparație cu aceeași cantitate de grăsimi din trigliceridele cu lanț lung. (Studiu publicat de Institutul Național de Sănătate a Statelor Unite, Academia de Nutriție și Dietetică). Între 15 – 30 g de MCT pe zi au crescut valoarea energetică pe parcursul a 24 h cu 5%, însumând aproximativ 120 de calorii pe zi.

  1. Uleiul de nucă de cocos poate distruge microorganismele dăunătoare

Acidul lauric cu 12 atomi de carbon reprezintă aproximativ 50% din acizii grași din uleiul de nucă de cocos. Când acidul lauric este digerat, el formează și o substanță numită monolaurină.

Atât acidul lauric cât și monolaurina pot ucide agenți patogeni periculoși cum ar fi bacteriile, virușii și ciupercile.

De exemplu, aceste substanțe s-au dovedit a ajuta la distrugerea bacteriei Staphylococcus aureus (un agent patogen foarte periculos) și drojdia Candida albicans, o sursă comună de infecții la oameni.

  1. Uleiul de nucă de cocos poate reduce senzația de foame, ajutându-vă să mâncați mai puțin

O caracteristică interesantă a acizilor grași din uleiul de nucă de cocos este că vă pot reduce starea de foame. Aceasta poate fi legată de modul în care grăsimile sunt metabolizate, deoarece cetonele pot avea un efect de reducere a apetitului.

Într-un studiu, diferite cantități de trigliceride cu lanț mediu și lung au fost administrate la 6 bărbați sănătoși. Cei care au consumat mai multe trigliceride cu lanț mediu au avut o medie de 256 de calorii pe zi mai puțin față de ceilalți.

Un alt studiu efectuat tot de către Institutul Național de Sănătate a Statelor Unite pe 14 bărbați a evidențiat că cei care au consumat mai multe trigliceride cu lanț mediu la micul dejun, au consumat mai puține calorii la prânz.

Aceste studii au fost restrânse și pe o durată scurtă de timp. Daca aceste efecte persistă pe termen lung, ajută la reducerea greutății corporale pe o perioadă mai îndelungată.

  1. Acizii grași din nucă de cocos pot reduce crizele convulsive

O dietă așa-numită cetogenică (aport de carbohidrați foarte scăzut și foarte bogată în grăsimi) este studiată în prezent pentru a trata diferite tulburări. Cea mai cunoscută aplicare terapeutică a acestei diete este în cazul tratării copiilor cu epilepsie ce au ajuns să opună rezistență la medicamente. Această dietă implică consumul a unei cantități cât mai mice de carbohidranți și a unei largi cantități de grăsimi, ceea ce duce la concentrații crescute de cetone în sânge.

Din anumite motive, dieta reduce dramatic rata convulsiilor la copiii epileptici, chiar și cei care nu au avut succes cu diferite tipuri de medicamente.

Deoarece acizii grași din uleiul de nucă de cocos se transportă în ficat și se transformă în cetone, ele sunt adesea folosite la pacienții cu epilepsie pentru a induce cetoza, permițând în același timp o cantitate mai mare de carbohidrați din dietă.

  1. Uleiul de nucă de cocos poate ridica nivelul colesterolului bun HDL

Uleiul de cocos conține grăsimi naturale saturate care măresc colesterolul HDL bun în organism. De asemenea, ele pot ajuta la transformarea colesterolului LDL rău într-o formă mai puțin dăunătoare.

Prin cresterea HDL, multi experti cred ca uleiul de nuca de cocos ar putea fi bun pentru sanatatea inimii in comparatie cu multe alte grasimi.

  1. Uleiul de nucă de cocos vă poate proteja pielea, părul și sănătatea dentară

Uleiul de nucă de cocos are multe utilizări care nu au nimic de a face cu mâncarea. Mulți oameni îl folosesc în scopuri cosmetice și pentru a îmbunătăți sănătatea și aspectul pielii și părului.

Studiile asupra persoanelor cu piele uscată arată că uleiul de nucă de cocos poate îmbunătăți conținutul de umiditate al pielii. Poate reduce și simptomele eczemelor.

Uleiul de nucă de cocos poate fi de asemenea protector împotriva deteriorării părului, iar un studiu arată eficacitatea sa ca o protecție solară slabă, blocând aproximativ 20% din razele ultraviolete ale soarelui.

O altă formă de utilizare este ca apă de gură ce ajută la distrugerea bacteriilor dăunătoare, îmbunătățind sănătatea dentară și împrospătând respirația.

  1. Acizii grași din uleiul de nucă de cocos pot stimula funcția creierului la pacienții cu Alzheimer

Boala Alzheimer este cea mai frecventă cauză de demență la nivel mondial și apare în special la persoanele în vârstă.

La pacienții cu Alzheimer se pare că există o capacitate redusă de a utiliza glucoza pentru energie în anumite părți ale creierului. Cercetătorii au speculat că cetonele pot furniza o sursă alternativă de energie pentru aceste celule de creier defectuoase și pot reduce simptomele bolii Alzheimer. Într-un studiu efectuat în 2006 s-a dovedit că consumul de trigliceride cu lanț mediu a dus la îmbunătățirea funcției creierului la pacienții cu forme mai blânde de Alzheimer.

Totuși, rețineți că cercetarea este încă precoce și că nu există dovezi clare care să sugereze că uleiul de cocos în sine ajută la boala Alzheimer.

  1. Uleiul de nucă de cocos vă poate ajuta să pierdeți grăsimea, în special grăsimea abdominală dăunătoare

Având în vedere că uleiul de nucă de cocos poate reduce pofta de mâncare și crește arderea grăsimilor, este logic că vă poate ajuta, de asemenea, la pierderea în greutate.

Uleiul de cocos pare să fie deosebit de eficient în reducerea grăsimii abdominale, care se află în cavitatea abdominală și în jurul organelor. Aceasta este cea mai periculoasă grăsime din toate și este des asociată cu multe boli cronice occidentale.

Circumferința taliei este măsurată cu ușurință și este un marker excelent pentru cantitatea de grăsime din cavitatea abdominală. Într-un studiu efectuat pe 40 de femei cu obezitate abdominală, suplimentarea cu 30 ml (2 linguri) de ulei de nucă de cocos pe zi a condus la o reducere semnificativă atât a IMC (indice masă corporală) cât și a circumferinței taliei pe o perioadă de 12 săptămâni.

Un alt studiu efectuat pe 20 de bărbați obezi a evidențiat o reducere a circumferinței taliei de 2,86 cm după 4 săptămâni de 30 ml (2 linguri) de ulei de nucă de cocos pe zi.

 

0 Comments

Leave a reply