Uleiul de cocos: cum îl introduci în dieta

Uleiul de cocos: cum îl introduci în dieta
martie 24, 2019 Sabina

Uleiul de cocos are nenumărate beneficii pentru sănătate, printre care accelerarea metabolismului, întărirea sistemului imunitar și reducerea inflamației.

Alte beneficii ale uleiului de cocos:

  • Menține senzația de sațietate
  • Are proprietăți antibacteriene și antifungice
  • Îmbunătățește activitatea creierului
  • Sporește energia
  • Reduce riscul de afecțiuni cardiace

Dacă nu obișnuiești să consumi ulei de cocos probabil că te întrebi cum l-ai putea adaugă în dieta – Iată câteva idei care îți vor fi de ajutor!

Gătește cu ulei de cocos

Înlocuiește, atunci când rețeta îți permite, uleiurile vegetale cu uleiul de cocos. Spre exemplu, poți folosi acest ulei atunci când sotezi legumele ori când prepari omleta de dimineață. Important este sa folosești un ulei de cocos de calitate, de proveniență organică.

Poți folosi uleiul de cocos și la prepararea prăjiturilor și a produselor de patiserie, pentru a înlocui untul. Brioșele, negresele și fursecurile vor fi gustoase și (mai) sănătoase dacă le prepari cu ulei de cocos.

Pune ulei de cocos în băuturile calde

Aroma ciocolatei calde, a cafelei dar și a ceaiului de dimineață poate fi îmbunătățită cu puțin ulei de cocos. Secretul pentru ca băutura să devina cremoasă, nu uleioasă, consta în amestecarea insistentă cu ajutorul unei lingurițe.

Adaugă ulei de cocos în smoothie-uri

Atât textura, cât și gustul smoothie-urilor au de câștigat de pe urma uleiului de cocos, așa că este recomandat să adaugi în blender, atunci când prepari un smoothie, și o linguriță de ulei de cocos.

Completează aroma supelor cu ulei de cocos

Supele crema în mod special au un gust mai bun dacă sunt asezonate cu ulei de cocos. Asigură-te că uleiul de cocos este complet topit și decorează suprafața supelor crema cu acesta.

Folosește-l pentru a unge tava în care pregătești plăcinta

Uleiul de cocos poate fi folosit cu succes pentru a tapeta pereții tăvilor în care vei coace o plăcintă, o tartă sau poate chiar un blat de tort. Acesta nu numai că va împiedica plăcinta să se lipească de tavă, însă totodată va și îmbogăți aroma acesteia.

Adaugă ulei de cocos în ovăzul de la micul dejun

Pregătește-ti ovăzul asa cum o faci de obicei, iar la final adaugă o linguriță de ulei de cocos. Uleiul de cocos va spori senzația de sațietate oferita de ovăz.

Cât ulei de cocos e recomandat să consumi

Uleiul de cocos, oricât de sănătos ar fi, este totuși bogat în grăsimi asa ca e bine să îl consumi în cantități moderate. Introdu deci uleiul de cocos în dieta ta în cantități moderate și astfel te vei bucura de proprietățile benefice ale acestuia.

Potrivit studiilor, cantitatea moderata de ulei de cocos în cazul unei persoane care consuma 2000 de calorii pe zi este de 35 de g de ulei de cocos pe zi.

Este important de știut că o lingură de ulei de cocos conține 130 de calorii.

Specialiștii în nutriție susțin că uleiul de cocos este benefic atunci când înlocuiește grăsimile nesănătoase, nu atunci când vine în completarea acestor grăsimi.

Poți achiziționa ulei de cocos presat la rece, 100% natural, extra-virgin, ambalat și importat din India, cu un conținut ridicat în acid lauric de aici: Shop

 

 

Articol preluat de pe doc.ro

0 Comments

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*